Dag 4 Cambrai - Bussy (nabij Noyon) op km 420 - Reisverslag uit Noyon, Frankrijk van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu Dag 4 Cambrai - Bussy (nabij Noyon) op km 420 - Reisverslag uit Noyon, Frankrijk van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu

Dag 4 Cambrai - Bussy (nabij Noyon) op km 420

Blijf op de hoogte en volg Joop en Stephanie

20 Mei 2014 | Frankrijk, Noyon

Wat is dit een leuke dag geweest, het gevoel van de Caminio hebben we nu helemaal te pakken.

Vanochtend hadden we alles snel in de tassen zitten, de routine is er weer. Gelukkig is het niet zo heet al de afgelopen dagen. We gaan eerst naar Cambrai, prachtige stad! We fietsen verder tussen groene weides en veelal akkerbouw en door dorpjes die allemaal laag tussen de heuvels liggen, dus het is de hele dag klimmen en afdalen, voor Joop geen probleem en ik begin eraan te wennen, je krijgt een soort ritme. We voelen enkele enkele regendruppels, het begint keihard te waaien en net voordat de hemelsluizen open gaan, staan we net op tijd onder een brug door te schuilen. We fietsen verder het is maar net droog, en zien een gite en besluiten die te nemen. Het lijkt een verlaten ding maar de eigenaar doet ten langen leste open en we kunnen binnen. We staan onder de veranda binnen no. time staat het rondom de gite blank van de regen, niet normaal hoeveel water er naar bededen komt. We hebben geen eten, maar de eigenaar zegt, je prepare quelquechose, vous mange a nous. Dan zou je toch zeggen we eten krijgen. We gaan douchen en er wordt geroepen dat het eten klaar is. Staat er een blad gereed met blik bonen, tonijn rillette, camembert en een fles eigengemaakte rode wijn. En twee koteletten van de koeien op stal. Lachten.Het is de bedoeling dat we dat zelf klaarmaken. We gaan aan de slag en de andere gasten arriveren die ook hun eigen eten klaarmaken en we eten met z'n allen. Het waren Fransen die geen woord buiten de grens spraken, maar het buurt heel gemakkelijk met een glaasje wijn op, nu komt al ons school Frans naar boven. En we hebben wel zo'n gezellige avond! Veel gelachen, gewoontes van ons land uitgewisseld, enz. Als Joop en ik daarna de complete rotzooi van die vier mannen in de keuken opruimen zijn ze ons dankbaar en moeten we wederom op de foto. De volgende dag zijn we welkom voor het ontbijt. Komt dat goed uit want we hebben zelf niks. Prachtige dag geweest.

• 21 Mei 2014 - 17:56

Mariska:

Wat leuk dat jullie het zo goed naar de zin hebben! Ik vind het superknap v jullie!! Zet m op! Veel fietsplezier nog! Gr Mariska,de schuinoverbuurvrouw. :-)

• 21 Mei 2014 - 20:21

An&Jos:

Wat geweldig; ik zie het zo voor me!
    Hier heeft het ook flink geregend en gedonderd, vooral 's avonds/'s nachts. Overdag is het zomers.
    Krijg je al klimmersbenen, net als Joop?

• 22 Mei 2014 - 00:17

Gina Van Engelen.:

Wat een verhalen al, leuk joh.
    Nog veel fiets plezier, en hoop voor jullie dat jullie het droog houden, dat fietst toch wel fijner..

Groetjes Gina

• 22 Mei 2014 - 23:35

Monique:

Wow..ziet er geweldig uit allemaal! Heel veel plezier nog en geniet van alles!

Groetjes Monique