Dag 5 Bussy - Mouy op km. 521 - Reisverslag uit Mouy, Frankrijk van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu Dag 5 Bussy - Mouy op km. 521 - Reisverslag uit Mouy, Frankrijk van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu

Dag 5 Bussy - Mouy op km. 521

Blijf op de hoogte en volg Joop en Stephanie

21 Mei 2014 | Frankrijk, Mouy

Na een heerlijk uitgebreid ontbijt waarbij ons nog van alles wordt toegeschoven voor onderweg zwaaien de mannen ons uit en trekken we verder.

Het is droog maar daar is alles mee gezegd. De lucht ziet er dreigend uit, maar aller, ge kunt nie alles hebben. In Noyon halen in de Eglise St. Jacque een stempel. We fietsen door veelal landbouwbouwgebied en door dorpjes waar, wederom, gewoon helemaal niks en niemand is. Ik zei dat gisteren trouwens tegen Gilbert, en daar was hij het duidelijk niet mee eens: c'est la culture!.
Nou, willen er het liefst zo snel mogelijk doorheen en trappen flink door. In Compiegne begint het te regenen en we duiken het eerste de beste restaurant in. Eigenlijk te chique voor ons - we zitten liever in iets gemoedelijkers - maar goed, voor nu zitten we droog en we moeten toch eten. Na wat eten, een thee en nog een thee is het zowat droog en bekijken we wat we doen. We fietsen naar het centrum en hup het begint weer te regenen. Onder een stadspoort maken we kennis het Ilse en Luc uit België, die de Vincent Van Gogh fietsroute volgen tot aan de Mont Saint Michel. Ilse was juist gevallen op de spekgladde stenen maar gelukkig bleef de schade beperkt. Uitkijken geblazen dus. We wisselen onze ervaringen tot nu toe + onze blogs uit. Er sluit nog een stel aan uit NL die ook op weg zijn naar Santiago, maar die vanwege het weer een verplichte rustdag nemen. Het lijkt ietwat op te klaren en wij besluiten door te fietsen; het is nog erg vroeg en wat moet je in een donkere natte stad. Wij niks. Clermont moet een heel mooi oud stadje zijn en willen daar een hotel zoeken, want die zijn er volgens het boek. Werkelijk... alles zit vol vanwege een of andere feestweek. We fietsen een ruim half uur rond in Clermont (door heeeele steile straatjes) en mensen bellen voor ons rond maar niks. Er zit niks anders op dan om 17.00 uur maar door te fietsen naar het volgende dorpje 15 km. verder op onze route, waar een camping zit, en dat met dit weer! Mais c'est l' adventure zeggen we maar tegen elkaar. Inmiddels giet het en na een hele lange klim en nog langere afdaling komen we in Mouy aan en zien we: Chambres d' hotes staan, vol!! Een dame op straat heeft een andere tip, een gite, ook goed.
Ze rijdt ons voor en stopt bij een poort waar een statig huis achter staat. In de regen vraagt de eigenaar van ver, voor hij zegt of hij plek heeft, naar onze nationaliteit. We mogen door. En zo zitten we hier nu in een hele luxe gite, prachtig ingericht en voorzien van alle luxe apparatuur waaronder een wasmachine die ook een wasdroger blijkt te zijn en een vuilnisbak met sensoren waarover je maar hoeft te zwaaien en hij gaat open en dicht. Haha, ik krijg er geen genoeg van.

Ik zit dit verslag nu hier buiten in het zonnetje te schrijven. Joop komt kijken waar ik ben want de wekker zal wel om 07.00 uur zijn afgegaan. Ik zeg ga nog maar ff terug, ik kom zo. We hebben tijd zat. Nog ff genieten van onze hoge elektrische boxspring met donzen dekbed en mooi linnengoed. Het 'leed' van gisteren is zo geleden.

• 22 Mei 2014 - 07:59

Cynthia:

Het is echt een avontuur wat jullie meemaken. Stephanie, je schrijft echt op een leuke spannende manier, ik zit er echt midden in. Veel succes vandaag & ik hoop voor jullie dat het niet gaat regenen.
    Groetjes Cynthia

• 22 Mei 2014 - 09:28

Marja:

Wat schrijven jullie leuk zeg! Prachtig om jullie reis te volgen!
    Geniet ervan!
    Groetjes Hans en Marja

• 22 Mei 2014 - 13:41

John Kuypers:

What a lovely spot you found! We are enjoying reading your daily notes Steph. Nice pics of the good looking Dutchman you found along the way - he looks a lot like Joop! :-)

• 22 Mei 2014 - 13:41

John Kuypers:

• 22 Mei 2014 - 18:12

Carin:

Wij genieten van jullie reisverslagen. Het is net of we mee fietsen!! Haha.
    Zet m op kanjers!!!
    Liefs uit Uden.

• 22 Mei 2014 - 18:14

An&Jos:

Jammer van de regen, maar verder: oooh wat prachtig! Heerlijk genieten na zo'n dag met lekker eten, een donzen bed in een luxe gite en niet te vergeten een volautomatische afvalemmer. Joop, je weet nu wat je te doen staat voor haar verjaardag ;)

• 22 Mei 2014 - 19:05

Syllie Vermeer:

Hoi Joop en Stephanie, wederom weer zo mooi hoe je alles beschrijft, we leven helemaal met jullie mee. Het is echt een avontuur en door de goede omschrijving fietsen wij gewoon met jullie mee. Groetjes uit Schijndel!!!

• 22 Mei 2014 - 21:05

Annelies Sanders:

Hoi Joop en Stephanie, leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen, de techniek staat voor niets. Jullie zijn al een goed eind op weg. En het overnachten.......ja dat is altijd spannend waar je terecht komt. Maar ik weet zeker dat jullie dat geweldig leuk vinden, dat avontuurlijke. Hopelijk blijft het weer een beetje meezitten, af en toe een bui hoort erbij. We blijven jullie natuurlijk volgen. Heel veel plezier en fijne kilometers verder.
    Groetjes van Arno en Annelies

• 23 Mei 2014 - 16:27

Christelkluijtmans:

Hoi Joop en Stephanie,
    Wat doen jullie het goed zeg. Knap hoor. We hopen dat de zon jullie komt vergezellen, want je hebt al veel regen gehad zo te lezen. Leuk om jullie vakantie zo te kunnen volgen. Heel veel plezier, succes en fiets ze!!!!!
    Groetjes van Addy en Christel