Dag 6 Mouy - Rueil Seraincourt op km. 583 - Reisverslag uit Rueil, Frankrijk van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu Dag 6 Mouy - Rueil Seraincourt op km. 583 - Reisverslag uit Rueil, Frankrijk van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu

Dag 6 Mouy - Rueil Seraincourt op km. 583

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Joop en Stephanie

22 Mei 2014 | Frankrijk, Rueil

Wat leuk dat jullie zo enthousiast reageren op onze verslagen. Het probleem is dat als ik eenmaal aan het schrijven ben en Joop met zijn aanvullingen komt, ik niet meer te stoppen ben. Maar goed, het wordt gewaardeerd gelukkig en dat is zeker wederzijds!
John, very nice to hear from you. You translator has to work these days! In Spain it'll be interesting for Joanne too! Love, Joop en Stephanie

Vanochtend moesten we om 10.00 uur uit de gite zijn, en dus
waren we ook pas om 10 uur weg, zo'n heerlijke omgeving daar op de Mansion! Heerlijk ontbeten met vanalles lekkers van de boulangerie, dus nee An, voorlopig niet zo'n mooie fietsbenen als Joop. We vertrekken met mooi weer weer maar we zien de bui al hangen, we raken van de regen in den drup. We fietsen ruim anderhalf uur in de regen wat gewoon niet leuk is. Ik klaag daar wat over en Joop zegt dat veel mensen er hel wat voor over zouden hebben dit te kunnen doen. Ik zeg, nou ons An niet. Jaha, zegt Joop, maar die is niet ziek. Toen viel bij mij het kwartje dus ja waar klaag ik überhaupt over. Het weer klaart letterlijk en figuurlijk op en nu worden ook de dorpjes echt mooie Franse dorpjes met zelfs mensen op de straat, en we zien terrasjes en cafeetjes! We genieten volop. De dorpjes liggen ook hoger of lager, dus idem zijn de beklimmingen en afdalingen. Ik ga heel langzaam op een klein verzetje en aangezien Joop dan bijna van zijn fiets valt kan ik niet van hem verlangen dat hij mij uit de wind houdt - want die duidelijk aanwezig - dus omhoog doen we ieder ons eigen ding. Ik kom toch wel boven en Joop heeft dan de tijd om van het uitzicht te genieten hihi. We stoppen in Henonville en genieten van het mooie chateau en de gebouwen eromheen. We fietsen vele dorpjes verder tot we het voor vandaag mooi genoeg vinden en op onze route zien we een auberge. Omdat we geen zin hebben om om verder te zoeken nemen we dat. Na een wandeling in het dorpje krijgen we een fietsersmenu voorgeschoteld; ze zullen we denken dat we dat nodig hebben. De wijn erbij is heel lekker...

Tot morgen!

• 22 Mei 2014 - 22:22

Digna En Jan:

Geweldig die leuke verslagen. Maar als jullie in dit tempo doorgaan dan zie ik jou echt wel met mooie benen terug in Schijndel hihi. En ook al regent het af en toe, bruin zullen jullie vast ook worden de hele dag buiten. Fiets ze !! Groetjes Jan en Digna.

• 22 Mei 2014 - 22:40

Francoise En Ron:

Hoi Steef en Joop,

Wat geweldig om elke dag jullie leuke mooie en interessante verslagen te lezen.
    In gedachten fiets ik lekker mee.
    Het zal afzien zijn op verschillende momenten maar ook genieten. Ik ben trots op jullie.
    Groetjes en een fijne tocht morgen.
    XXX Francoise en Ron

• 23 Mei 2014 - 00:28

Henk En Yvonne Verhoeven:

Hoi Joop en Steef.

Geweldig die verslagen!! Je hebt echt auteurstalent. Jullie hebben al leuke mensen ontmoet en spannende overnachtingen meegemaakt in een luxe gite.
    Het weer is misschien dan wat minder op dit moment maar later heb je daar toch ook wel weer leuke herinneringen aan. We blijven jullie vol spanning volgen via de site wat er nu weer gebeurt en wensen jullie nog een fijne tijd.
    Groetjes Henk en Yvonne.

• 23 Mei 2014 - 08:09

Mariska:

Hey overbuurtjes, wat gaan jullie toch goed!! En Stephanie,ook al kun je Joop niet altijd bijhouden,tis superknap van je!! (Van jullie beiden). Leuk om jullie blog te lezen!! Zet m op!! Gr vd overburen.

• 23 Mei 2014 - 08:34

Toon/Mieke:

Geweldig wat een tempo, wat een kanjers.
    Super en we zullen van tijd tot tijd aan jullie denken.
    Volgens ons boffen jullie tot nu toe wel met het weer.
    Hou vol en blijf trappen.

• 23 Mei 2014 - 16:56

Carl En Marianne:

Hallo Joop en Stephanie.
    Leuk om jullie verslag en zeker de foto's te zien. Zo te zien gaat het tot nu toe allemaal goed.
    Ik word al moe als ik jullie op de fiets zie op de foto's. Blijf het knap vinden. Goed Stephanie dat je je eigen tempo aanhoudt als het nodig is.
    Blijf jullie volgen en hoop dat de regen voor jullie uitblijft. Niet naar hier sturen.
    Love Carl en Marianne. xxx

• 23 Mei 2014 - 17:19

Gina En Paul:

Ik ben supertrots op jullie, prachtige foto,s mooie verslagen,
    En het word steeds mooier,vooral die kleine dorpjes.
    Fiets ze, en vooral genieten,

Gr Gina en Paul

• 23 Mei 2014 - 20:06

Leon En Thea:

Ontzettend leuk om jullie verslag te lezen, het lijkt of we zelf al dat moois zien en de pijn in de benen voelen met klimmen.
    Hopelijk krijgen jullie nog veel mooi weer, beleven jullie leuke dingen en blijft het goed gaan met fietsen.
    We kijken weer uit naar het volgend verslag!!!

Groetjes Leon en Thea

• 23 Mei 2014 - 20:33

An&Jos:

Het is onmogelijk om niet enthousiast te worden met zo'n mooi reisverslag! Je zou - bijna - zin krijgen om ook te fietsen ;). En Joop, wat ben jij toch verstandig!

• 23 Mei 2014 - 22:45

Cindy En Peter:

Hallo dappere dodo's. Wat K dat jullie soms zo'n pech met het weer hebben. Ik moet de rest nog ff lezen.maar ik proost het er ff inne op jallie, zoals Peter het op zun Hellimonds zegt! Groetjes Peter en Cindy