Dag 16 Cadillac - Labouheyre op km 1360 - Reisverslag uit Labouheyre, Frankrijk van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu Dag 16 Cadillac - Labouheyre op km 1360 - Reisverslag uit Labouheyre, Frankrijk van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu

Dag 16 Cadillac - Labouheyre op km 1360

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Joop en Stephanie

01 Juni 2014 | Frankrijk, Labouheyre

Vanochtend eerst naar het dorp om inkopen voor de dag te doen. Joop doet de boodschappen, brood, en eten voor vanavond - ben benieuwd waar hij mee terug komt - want wie weet waar we weer terecht komen, en ik schrijf achterstallige blogs, zo ook Arie. Foto's van de de prachtige dag in de Dordorgne geplaatst. Ik maak Mart wegwijs op waarbenjij.nu want de app op zijn IPad werkt niet. Dat komt vanaf nu ook goed en zo helpen we elkaar verder.

Als iedereen zijn ding heeft gedaan kunnen we om 11.00 uur aanfietsen. De zon brandt al flink op je hoofd en er wordt regelmatig gesmeerd. Het is hier vrij vlak met een paar onverwachtse pittige beklimminkjes. Er staat veel wind. Wat gaat het goed. We fietsen soms in een eitje en soms in een blok om elkaar uit de wind te houden, met steeds onze wielrenners, Joop en Mart, aan kop. Dat gaat prima zo. Bij een Spaans cafeetje pikken we een terrasje en eten we wat. Gezellig.

Bij Labourheyre, op 80 km, moet een camping municipal zijn. Het is wederom zoeken en als we een Fransman er naar vragen, fietst hij ons voor. Dat hadden we nooit gevonden. Volgens het boek opent de camping op 1 juni, vandaag dus, maar dat is een zondag, dus zijn ze morgen pas open staat op het bord vermeld. We zetten onze tent toch op want er is stroom en de douches geven warm water. Prima, meer hebben niet nodig want we zijn selfsupporting. Na een wasje te hebben gedraaid fietsten we nog even naar het dorp om een pilsje te pakken, in dit geval bij de plaatselijke, overigens zeer vriendelijke, Chinees, want dat is het enigste wat open is.

• 02 Juni 2014 - 23:03

An:

Fietsen in eitjes en blokjes?? En dan ook nog illegaal kamperen? Daar wil ik later nog meer van horen. Skon klubke zo bij elkaar.