Dag 19 Larceveau - St. Jean Pied de Port km 1542 - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu Dag 19 Larceveau - St. Jean Pied de Port km 1542 - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu

Dag 19 Larceveau - St. Jean Pied de Port km 1542

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Joop en Stephanie

04 Juni 2014 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

We kijken uit het raam uit en het zit compleet dicht. We pakken ons boeltje in en fietsen toch aan. Vanmiddag wordt het beter wordt ons verteld en het is toch niet anders. Het eerst half uur fietsen we in de regen maar dat mag de pret van het vooruitzicht vroeg in St Jean te zijn niet drukken. We gaan super en om 10.30 uur zitten we al op het terras. Arie en Peter worden geappt en die komen ook. Zij zitten op de camping maar daar hebben wij geen zin in nu. Het is morgen al spannend genoeg en willen dan vroeg aanfietsen. Joop en Mart gaan op zoek naar een slaapplek. We kunnen kiezen tussen luxe voor 70 (hotel) en 'iets' minder luxe (in een oud huis bij iemand thuis) voor 30. Jeanne en ik kiezen voor minder luxe, dat is net zo leuk. We gaan er naar toe en ja dit is leuk, we hebben weer zat te kijken. We zitten midden in het oude centrum. Onze 2 fietsen staan bijna in de keuken en de twee andere in een woonkamer met tig poppen en andere kunst en kitsch. Dan 2 omhoog, via houten trappen die in de loop der tijd helemaal zijn uitgesleten en overal tref je oud servies. Hier kan geen hotel tegenop.

We installeren ons en lopen naar het Pelgrimsbureau waar het stikt van de wandelaars. De geur die er hangt is 'niet bepaald fris', maar ook dat hoort erbij. Stempeltje gehaald. We krijgen steeds meer respect voor de wandelaars, wat zien die eruit. Schoenen en broeken onder de modder en die grote zware rugzakken. Ik zou dat niet kunnen.

Stadje bekeken en terrasje gepikt, wat gegeten en daarna een paar uurtjes plat. Gewoon in diepe slaap!

Na een heerlijk Pelgrimsmenu van € 11,- kunnen we er morgen tegenaan.

• 05 Juni 2014 - 07:27

An&Jos:

Je ruikt de sfeer op de foto's: gezellig! En die wandelaars denken hetzelfde van jullie: dat zouden we niet kunnen met zo'n volgepakte fiets, met die bergen in het vooruitzicht!

• 05 Juni 2014 - 08:09

Annelies Sanders:

Hallo luitjes,
    Wat gaan jullie goed!!!!!!!!!!! Diep respect voor jullie. "Nog maar" zo'n 1000 km en jullie zijn er........Dat zeg ik toch goed of niet??? Ik vind jullie verhalen geweldig leuk om te lezen en Arno wordt door mij mondeling op de hoogte gehouden. Grappig wat jullie allemaal meemaken en vooral die contacten en de behulpzaamheid van mensen onderweg, dat zijn dingen die je waarschijnlijk nooit meer vergeet. En nu jullie de smaak te pakken hebben zullen er nog wel meer van dit soort tochtjes volgen neem ik aan.
    Heel veel suc6 vandaag weer en we blijven jullie volgen.
    Groetjes,
    Annelies en Arno

• 05 Juni 2014 - 08:38

Toon:

Ha knapperds,

Jullie schieten goed op, zeg.
    Dan is zo'n koningstocht van Het Verzetje maar een kippeneindje voor jullie.
    Ben benieuwd naar de overtocht van de Pyreneeën.
    Maar dat gaat jullie natuurlijk ook lekker lukken.
    Succes en blijf de verhalen sturen.
    En nog steeds: hasta la vista e vaya con Dios.

• 05 Juni 2014 - 12:53

Rein En Annemie:

OLA, Pelegrino's,
    Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen. Succes met de pyreneeën, dat gaat jullie lukken!!
    Jullie krijgen steeds meer respect voor de wandelaars schrijven jullie, maar neem maar van mij aan dat de wandelaars dat ook voor jullie hebben!!
    Prachtig stadje waar jullie nu zijn aangekomen. Wij wensen jullie veel succes op de verdere tocht, en dromen zelf weg bij jullie foto's. Het blijft een prachtige herinnering voor de rest van je leven.
    Adios Y Buen Camino.
    Rein en Annemie.