Dag 22 Puente la Reina - Logroño op km 1721 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu Dag 22 Puente la Reina - Logroño op km 1721 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu

Dag 22 Puente la Reina - Logroño op km 1721

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Joop en Stephanie

07 Juni 2014 | Spanje, Logroño

Het ontbijt in onze Albergue is erg goed, maar we moeten wel even kijken hoe dit hier werkt. Er staat vanalles klaar. Melk, jus en Danoontjes blijken er ook te zijn maar staan in een koelkast in een andere ruimte. Bestek nog ff afwassen, want wij fietsers waren weer als een van de laatste die vertrokken, maar om acht uur kunnen we dan toch weg. Het is al vroeg warm met heel veel zon en direct een 3 km klim van 5 tot 7%, dus meteen werken. We komen in Estelle en daar bewonderen we de oude stenen pelgrimsbrug. Ook hier weer van mooie nauwe straatjes. We fietsen door naar het klooster van Irache, waar we wijn uit de muur tappen. Heel grappig.

Na Estella strekt zich tafellaken voor ons uit met allemaal heuvels, je ziet het zo ook voor je, waarvan je de de top met hard trappen steeds niet kunt halen, dus het is gewoon steeds stevig klimmen. Jeanne wordt bevangen door de hitte en ziet het even niet meer zitten. Maar we zuchten en steunen allemaal, het is een ware uitputtingsslag. De enthousiast groetende wielrenners van een of andere wedstrijd en de uitbundig bloeiende en ruikende gele brem maakt nog iets goed. Zo ook de prachtige vergezichten. Dan krijgt Peter een klapband. Het is maar goed dat we met drie stellen zijn want de mannen hebben zelf niet de goede spullen bij en Joop is gewoon handig met zoiets. Mart had weer een hele aparte goede fietspomp. Jeanne en ik houden siësta in de berm. Zo komen we dan uiteindelijk om 17.00 uur pas op de camping in Logroño en dan hebben we nog niets van deze mooie stad gezien!

Alhoewel het heel goed klikt met deze groep, besluiten Joop en ik morgen een dag extra te blijven om toch Logroño te bekijken maar zeker om Spanje en de pelgrimssteden met z'n tweeën te beleven. De anderen begrijpen onze keuze, maar we gaan allemaal dezelfde kant op dus we zullen elkaar toch nog ergens treffen. Willem, die alleen fietst, komen we ook al de hele week tegen, ook gezellig. We zien hoe dit allemaal gaat lopen.

Met z'n zevenen dus drinken we een borrel op het prachtige terras bij de camping aan de oever van de Ebro, en nuttigen we gezamenlijk een avondmaal, waarbij het eten op zijn Spaans wordt geserveerd, maar we kunnen er om lachen! En dat doen we ook!

• 08 Juni 2014 - 11:06

An&Jos:

Mooie foto's weer! De warmte komt je tegemoet op alle manieren. Goede keuze hebben jullie gemaakt; sommige dingen zijn veel mooier om te beleven met z'n tweeën! En wij pakken er vandaag ook een cerveza en een vino op!

• 08 Juni 2014 - 13:01

Rian En Henri:

Hoi Stephanie en Joop,
    Ik hoorde van ons Ien over jullie reis. Vanmorgen heel jullie reisverslag doorgelezen. Wat een mooie reis en heel mooi geschreven met foto's erbij.Best ontroerend. Ik was weer helemaal terug bij ons eigen fietstocht(je) (van Parijs naar huis). Ik geloof dat jullie ook net zo genieten. Leuk de mensen die je ontmoet en de dingen die je allemaal meemaakt. Ik vind het superknap. Geniet ervan en nog heel veel succes met de rest van de tocht.
    Groetjes, Rian

• 08 Juni 2014 - 14:56

Berdie En Peter:

Hoi stephanie en joop,

Wij zijn dol op reisboeken en wat is er nou leuker dan dat iemand die je kent er de hoofdrol in heeft!
    Iedere avond kijken we er weer naar uit naar wat jullie gezien en beleefd hebben.
    Dat is wat je noemt reizen vanuit je leunstoel...
    We hebben heel veel bewondering voor de manier waarop jullie aan het reizen zijn: sportief, met humor en met heel veel oog voor je omgeving.

Voor ons kan jullie reis niet lang genoeg duren!

Heel veel liefs van peter en berdie

• 08 Juni 2014 - 15:20

Gerda Op 't Hoog:

ik vindt het best knap wat jullie doen .de foto's zijn mooi om te bekijken
    houw je taai en tot de volgende keer maar weer
    liefs gerda

• 08 Juni 2014 - 18:43

Jopie:

Hoi Stephanie en Joop,
    Was eerst jaloers, dat jullie mooi weer hebben maar dit is wel erg warm.
    Slim om even een rustdag te nemen.
    Hadden wij niet nodig vanwege de warmte want wij hebben maar hooguit 10 droge dagen gehad.
    Met mensen samenzijn is leuk, maar het is nog intenser om het samen te doen.
    Dat is ook onze ervaring geweest.
    Geniet ervan en zie jullie volgende verhaal met veel belangstelling tegemoet.
    Groetjes Jopie

• 09 Juni 2014 - 08:52

Mariska:

Hoi Joop en Stephanie
    Wat zijn jullie al ver!!!! En wat hebben jullie al veel meegemaakt! Geweldig leuk om te lezen! Wel fijn om een rustdag in te lassen,ff lekker relaxen. Tot het volgende verslag! Groetjes Thomas,Mariska,Britt en Anouk.