Dag 23 Logroño rustdag - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu Dag 23 Logroño rustdag - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu

Dag 23 Logroño rustdag

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Joop en Stephanie

08 Juni 2014 | Spanje, Logroño

Na het voorlopige afscheid van de rest van de groep gaan wij een extra nacht bijboeken. De receptie blijkt ook toeristeninfomatie te verstrekken. Plattegrond meegenomen. De dame meldde dat maandag en ook woensdag alle winkels gesloten zullen zijn. Handige info ivm inkopen voor onderweg. in het restaurant ontbijtje genomen en we lopen via een prachtig park meteen door naar de stad. We treffen het, er nu zijn een soort Middeleeuwse feesten in de stad met kraampjes waarop diverse lekkere streekproducten liggen en er zijn allerlei festiviteiten in de stad. Het blijkt allemaal ter ere van San Bernade te zijn. Vinden we leuk. Er komt een stoet voorbij met trommelaars 'uit de 16e eeuw' en er wordt keihard in de lucht geschoten met allerlei verschillende soorten oude, originele wapens. Tot groot vermaak van Joop schrik ik gewoon iedere keer, ik kan er niks aan doen.

In Calle Santiago staat een prachtige 16e eeuwse kerk Santa Maria, er is een mis aan de gang. We gaan er even voor zitten want dit hebben we nog niet gezien. Gebeeldhouwde koperen situaties zo hoog als je kunt kijken. We krijgen het Spiritus Sanctus over ons heen. Mooi. Pelgrimsbron gezien. In dezelfde straat ligt een ganzenbord van in marmer ingelegde tegels welke de Camino moet voorstellen. We zwerven een beetje door de straatjes met terrasje hier terrasje daar, zolang het maar uit de zon is want die is heet. Op het terrasje voor de kathedraal gaan de klokken -die hier helemaal rondtuimelen - luiden. Op een van de barokke torens zit een ooievaarsnest met 2 jongen. Genoeg te zien zonder te hoeven haasten, heerlijk. Een winkeltje dat gerund wordt door Chinezen doet niet mee aan de locale winkelsluitingen en we doen onze inkopen voor morgen, er is vanalles op. Morgen is ook alles dicht en deze kans laten we niet liggen. We luieren een uurtje in het park, douchen en eten wat, niet veel want we hebben geen honger met die warmte. Het valt ons op dat hele kleine kinderen hier nog laat rondlopen. Nu de zon weg gaat iedereen eten en flaneren op de boulevard. Het is zo'n typisch Spaanse zwoele avond.

• 08 Juni 2014 - 23:44

Ron En Francoise:

Hoi Steef, ook hier is het zwoel.
    Alleen de omgeving is hier niet zo mooi als daar.
    Wat fijn dat jullie zo genieten. Dit voel je door je woorden heen.
    Dat er nog veel van die mooie avonden zullen komen .
    Xxxx van ons

• 08 Juni 2014 - 23:47

Frans En Ans:

Logrono, een stad met prachtige historie. TIP...Als je gaat eten, kunje in een restaurant vragen naar de plaatselijke maaltijd. Deze wordt geserveerd, in een achterzaaltje van het restaurant. Voor heel weinig geld krijg je een 3 gangen menu voorgeschoteld, de wijn is gratis. Helemaal lekker en leuk. Even navragen bij binnenkomst.
    Geniet van je welverdiende rustdag!

groetjes uit een warm Schijndel.

• 09 Juni 2014 - 01:10

An&Jos:

Wat een fijne slenterdag! Heerlijk. En met die warmte moet je goed voor jezelf zorgen met een natje en een droogje. Het is hier ook nu nog warm. Jos heeft z'n verjaardag goed gevierd!