Dag 26 Burgos - Castrojeriz op km 1933 - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu Dag 26 Burgos - Castrojeriz op km 1933 - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu

Dag 26 Burgos - Castrojeriz op km 1933

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Joop en Stephanie

11 Juni 2014 | Spanje, Frómista

Na een heerlijk ontbijt in Burgos gaan we gedrieën nog een keer naar de kathedraal om deze nu in daglicht en van binnen te bewonderen. We hebben nog nooit zo'n rijk versierde kathedraal gezien. Van binnen kom je ogen tekort met een to mucho aan pracht en praal om het allemaal goed te bekijken en bevatten. Na de nodige boodschapjes - vooral water - voor de dag te hebben gedaan zegt Willem ons gedag en gaan we ieder ons eigen tempo weer fietsen. Burgos uit met direct een stevige klim om weer hogerop te komen. Tja, ook hier weer prachtige vergezichten omdat je toch heuvel op en heuvel af gaat en iedere keer is de top de moeite waard. Op een leuk pleintje eten we wat, en ja hoor daar is Willem ook weer. Ik ga even rondwandelen en als ik terugkom zitten de twee mannen zwijgend in de lucht te kijken. Een paar ooievaarsnesten met jongen in de mooie kerktoren, allemaal kleine zwaluwtjes en als klap op de vuurpijl 5 adelaars die rondvliegen. Een momentje om stil van te worden.

Joop en ik gaan weer verder in de hitte en niet lang daarna stoppen we weer in een chauffeurscafe waar mijn twee dagen eerder gehaalde stempel van die cafe blijkt te zijn. Verbazing alom en onze credentials gaan heel het café rond en zelfs de eigenaresse komt kijken. Helaas, alleen Spaans, we snappen er niets van, maar Joop haalt er dan toch uit dat een oud-medewerkster daar heeft gewoond en verhuisd is naar het dorp waar we twee dagen geleden hebben zitten eten en die de stempel had meegenomen.

Na nog wat kilometertjes te hebben gefietst komen we bij een oude ruïne waarin een pelgrimsherberg gevestigd is, alleen kan er vanwege een probleem niet met water worden gedoucht; we fietsen door naar de camping in Castrojeriz waar we een mooi plekje in schaduw nemen met uitzicht op de kerk en achter ons de berg met ruïne. Prachtig.

• 12 Juni 2014 - 13:22

Ron En Francoise:

Ha die Joop en Steef,
    Wat een kanjers zijn jullie zeg, en Steef jij zal
    Wel een gespierde kont krijgen, jezus ik heb gisteren 20 km door de duinen gefiets,
    En moest de hele tijd al puffend aan jullie denken , wat knap zeg wat jullie doen.
    Xxx respect
    Succes nog he xxx

• 12 Juni 2014 - 13:45

John Kuypers:

Breathtaking! Thanks for sharing your wonderful trip Joop and Steph...

• 12 Juni 2014 - 14:48

An&Jos:

Wat een prachtige kathedraal. De moeite waard om nog eens te bekijken! John vindt het zo te zien ook erg mooi ;)

• 12 Juni 2014 - 17:23

Jopie:

Wat grappig om te zien.
    Onozelheid foto's in Burgos zijn bijna vanaf dezelfde plek gemaakt!
    Mooi hè !
    Wil je nog wel een klein advies geven, en zeker omdat het nu zo warm is.
    Begin de klim vanaf Astorga naar Villafranca en de klim Villafranca naar Samos goed uitgerust, want het zijn flinke bultjes maar zeker goed te doen!
    Wij vonden o.a. die laatste klimmen 100km voor Santiago erg mooi!
    Nog heel veel fietsplezier!
    Ben jaloers op jullie dat je daar nog bent.
    Zou meteen weer mee willen fietsen!
    Groetjes Jopie