Dag 27 Castrojeriz - Carrion de los Condes km 1981 - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu Dag 27 Castrojeriz - Carrion de los Condes km 1981 - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu

Dag 27 Castrojeriz - Carrion de los Condes km 1981

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Joop en Stephanie

12 Juni 2014 | Spanje, Carrión de los Condes

De wekker gaat om zes uur af want we willen vroeg vertrekken, het wordt vandaag weer een hete dag met dik over de 30 graden.

We fietsen de Tierra de Campos in waarbij we ver kunnen kijken - en dat is vandaag weer heel ver want naast veel zon is het is erg helder - naar de uitgestrekte velden met afwisselend lichtgroene en gouden velden met graan, soms een stukje braak stuk liggend rode grond ertussen. Complete windmolenparken waarvan alles stilstaat, er staat nl. weinig tot geen wind. Als er die al is hebben we hem ook nog mee dus de gevreesde hoogvlakten worden door ons niet gevreesd. In tegendeel, we ruiken gewoon het graan en beseffen dat we in principe veel geluk hebben met dit weer. Hier komen we veel wandelaars tegen. Echt we zeggen het nogmaals tegen elkaar, wat is het knap als je lopend vanuit Nederland dit kunt doen. Wij zitten op de fiets en hebben in die hitte nog een zuchtje wind van het fietsen, maar als je die wandelaars ziet lopen in de hitte, en wat ze allemaal bij hebben! Het maakt het fietsen op de hoogvlakte wel leuker, we groeten en zwaaien en zij doen hetzelfde terug.

Na 20 km fietsen we een dorpje binnen, Boadilla del Camino, prachtig kerkje met weer die ooievaars met allemaal kleintjes die willen uitvliegen op prachtig kerkje met gotische zuil ervoor. Een man roept naar ons café, café, en er blijkt een restaurant te zitten. We fietsen zijn oase binnen, geweldig. Koffie gedronken, wat gegeten. Uniek plekkie in de hitte. Als we weer 'buiten' komen, begint het echt heet te worden. We fietsen over een weg waar geen auto te zien is, behalve 1 dan. Guardia Civiel. Weer geen opmerking dat we geen helm op hebben. Bij Fromista stoppen we om de Canal de Castillo te bewonderen. Knap staaltje vakwerk alleen nooit voltooid. Al snel stoppen we weer, bij een leuk dorpje Villalcazar de Sigra, waar het terras onder een prachtige perk met enorm portaal ligt. Ik schrijf blog van gisteren, Joop neemt siësta. Vijf kilometer verderop besluiten we om 13.00 uur dat het mooi is geweest met meer dan 35 graden en stoppen we op een uitstekende camping in een geweldig leuk dorpje Carrion de los Condor, waar we zojuist een heerlijk Pelgrimsmenu hebben gegeten. Gezellig hier maar morgenvroeg gaat de wekker weer vroeg af.

• 12 Juni 2014 - 23:25

An&Jos:

Wat een temperaturen! Zorg maar dat je iets op je hoofd hebt ter voorkoming van een zonnesteek, al is het dan geen helm. En mooi op tijd stoppen, da's heel verstandig.