Dag 29 Mansilla - Hospital de Orbiga op km 2129 - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu Dag 29 Mansilla - Hospital de Orbiga op km 2129 - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu

Dag 29 Mansilla - Hospital de Orbiga op km 2129

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Joop en Stephanie

14 Juni 2014 | Spanje, Hospital de Órbigo

Deze ochtend weer vroeg op pad om de hitte voor te zijn. We komen twee mannen tegen die we al eerder ontmoet hadden en we fietsen samen op tot de splitsing Leon centrum en de route om Leon heen. Zij hadden slechte ervaringen een grote stad uit te fietsen, maar wij willen Leon zien. Joop zijn GPSje leidt ons feilloos langs alle hoogtepunten van de stad. In een park komen we een jongeman tegen die ons vraagt waar we naar op weg zijn. Hij heeft tijd genoeg en spreekt goed Engels dus dat buurt ietsje hendiger...Hij was al 2x naar Nederland geweest voor Armin van Buuren. Natuurlijk ook over het weer gehad, want de hitte deze tijd van het jaar is zelfs voor de Spanjaarden heel apart. Hij adviseert om hier een biertje te drinken, dan krijg je er gratis de lokale hapjes erbij, gewoon heel leuk, typisch Leon.

Helaas kunnen we de kathedraal niet in; er wordt een huwelijk voltrokken. Dat is heel jammer want bij de inzegening ervan had de paus gezegd dat het bij deze kathedraal meer om het licht ging dan om het geloof. Moet prachtig zijn geweest met al dat glas in lood en gebrandschilderde ramen. Maar Leon loopt niet weg en we gaan verder langs alle mooie gebouwen en bruggen die de stad biedt.

Om 14.00 uur fietsen we Leon uit. We kiezen voor het (hele slechte) grindpad, want het alternatief, over de snelweg, vinden we toch geen optie. het is heet maar we raken eraan gewend, gaat heel goed en we fietsen verder dan verwacht, ook omdat het vlak is met de wind in onze rug, tot Hospital de Orbiga, waar we op een leuke camping staan.

We passen de planning van Cruz de Ferro aan. We fietsen morgen de helft omhoog en gaan daar boven wandelen. We hebben immers tijd genoeg en het is prachtig weer. Carpe Diem!

• 15 Juni 2014 - 12:06

Jan&Digna:

Gelukkig weer een verslagje van jullie belevingen. We kijken er iedere dag naar uit. Fantastisch gewoon. Jullie zijn echte bikkels. Gezien het enthousiasme waarmee verslag wordt gedaan, hebben jullie de vakantie van jullie leven. Geniet maar lekker en gewoon door blijven trappen!! Jan & Digna

• 15 Juni 2014 - 13:45

Carl En Marianne:

Hallo Joop en Stephanie.
    Leuk jullie ervaringen te lezen en de foto's te bekijken.
    Jullie zijn al behoorlijk ver. Vandaag hebben wij naar Den Bosch gefietst en dan moeten we aan jullie denken. We blijven het knap vinden.
    Het weer is hier tot nu toe prima. Gelukkig wat minder heet als vorige week.
    We kijken weer uit naar het volgende verslag.
    groetjes Carl en Marianne.

• 15 Juni 2014 - 13:52

An&Jos:

Reuze jammer dat je de kathedraal niet hebt kunnen bewonderen; deze is werkelijk indrukwekkend. Mooi dat jullie de tijd hebben genomen om ook wat van Léon te kunnen zien. Veel wandelplezier in de bergen, ook al de moeite waard! Si, carpe diem!

• 16 Juni 2014 - 15:28

Jopie:

hoi Stephanie en Joop,
    Na deze prachtige brug komt er een heel mooi stukje natuur.
    tenminste dat vonden wij!
    Veel plezier en geniet!