Dag 31 Rabanal del Camino - Cacabelos op km 2231 - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu Dag 31 Rabanal del Camino - Cacabelos op km 2231 - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu

Dag 31 Rabanal del Camino - Cacabelos op km 2231

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Joop en Stephanie

16 Juni 2014 | Spanje, Villafranca del Bierzo

Vannacht wakker geworden van de kou en als we de tent uitstappen weten we waarom: het ijs staat op onze tent. Toch is het dan al acht uur, want vandaag zijn we niet zo vroeg. We gaan zelf opwarmen met een ontbijtje in de Albergue, dan kan de tent opwarmen in het zonnetje dat er inmiddels vol op schijnt.

De beklimming naar Cruz de Ferro is heel goed te doen, maar dat komt omdat we natuurlijk al eenderde ongemerkt hadden gehad. De beklimming van de Pyreneeën was toch wel van een heel andere categorie! Nee dit is een makkie, en bij Cruz de Ferro aangekomen hebben we geen last om af te gooien, dus fotoke gemaakt, en boterhammetje genomen terwijl we de rituelen van andere mensen bekijken. Er kwam echter nog een venijnig klimmetje naar de tweede top, dat was wel een verrassing. Ik zeg tegen Joop 'hier moet je een sterk hart voor hebben' en hij zegt 'maar je hebt er ook hart voor'. Das nou typisch Joop.

De afdaling is werkelijk spectaculair te noemen. Prachtige vergezichten met wederom in overvloed van die schitterende gele brem met paarse heide ertussen en witte bloemetjes. Ook spectaculair vanwege de steile afdalingen, maar we gaan langzaam want het wegdek vertoont af en toe gaten, maar valt ons na eerdere berichten toch mee. Maar je wilt gewoon niet snel, we staan om de haverklap stil om de omgeving te bewonderen. En het uitzicht op Ponferrada tijdens de afdaling zullen we niet snel vergeten! Deze afdaling is wederom een hoogtepunt en wat treffen we het met het weer.

Hier wordt weer aardig heet en we nemen de camping in Cacabelos, waar Joop nu in een cafeetje met andere mensen voetbal zit te kijken, want als je in Spanje binnen wilt afkoelen ontkom je daar niet aan.

• 16 Juni 2014 - 20:37

Ron En Francoise:

Nog eventjes en dan zijn jullie er, ben zo benieuwd hoe dat voelt.
    T zal een geweldig overwinnings gevoel zijn, net als nederland tegen Spanje, ha ha
    Succes nog en kussen uit Schijndel

• 16 Juni 2014 - 20:47

Gina Van Engelen.:

Hoi Steef enJoop.
    Het was weer prachtig,de foto,s de verslagen,
    Nou nog even,en jullie hebbben jullie missie volbracht,super de super!!!!

Groetjes van ons xxx

• 16 Juni 2014 - 22:30

Toon En Jet:

jullie gaan te snel straks is ook ons avontuur afgelopen, steef en Joop wat moet het heerlijk zijn om zo'n mooie tocht te mogen rijden, het zal ook heerlijk zijn als je in Santiago bent maar tegelijkertijd..........
    We wensen jullie nog een fijne rit toe deze laatste kilometers.

xxx Toon en Jet.

• 16 Juni 2014 - 23:38

An&Jos:

Wat lief, ja zo lukken alle klimmetjes wel!!

• 17 Juni 2014 - 13:07

Cindy Van Der Heijden:

Wauw Joop en Stephanie, wat zijn jullie al ver gekomen! Ik zit jullie verhalen vol bewondering te lezen. Ik ben stiekem al aan het aftellen Stephanie tot je weer op kantoor bent, maar als ik dit lees kan ik alleen maar zeggen: blijf nog even flink genieten daar! Succes met de laatste loodjes!

Groetjes Cindy

• 17 Juni 2014 - 14:22

Mari & Syllie:

Hoi Joop en Stephanie, wat een mooie vergezichten, goed dat jullie hiervoor de tijd nemen. Het blijft leuk om jullie te volgen en de verslagen te lezen. We vinden het ontzettend knap!!
    Nu nog de laatst km-ers en dan zijn jullie echte pelgrims...
    Steken jullie voor ons ook een kaarsje op??

Succes en geniet!

Groet Mari en Syllie