Dag 8 Holwerd - Groningen: 80 km - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu Dag 8 Holwerd - Groningen: 80 km - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu

Dag 8 Holwerd - Groningen: 80 km

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Joop en Stephanie

29 Juli 2013 | Nederland, Groningen

De dag begon met dijken, schapenpoortje open - schapenpoortje dicht en zo tig keer. Wel honderden schapen en tsjonge wat poepen die veel! Wij vonden dat voort mooi geweest, kilometers vol dijken en schapen. Gelukkig brachten oude dorpjes zoals Moddergat en Paesens nu wat afwisseling, maar wat is het hier rustig, bijna geen tourist te bekennen. Via Lauwersmeer (waar we voor een stevige regenbui onder bomen hebben geschuild) naar Groningen B&B midden in de stad geboekt, en na bet douchen meteen de stad in, om de hoek dus. Oh en die 3 Gezusters, wat een sfeer heeft die kroeg nog steeds ! Samen nog even herinneringen van BVS weekend opgehaald, van het slapen in Formule 1 Hotel, van het eten bij de Chinees en wie er allemaal bij waren. Maar goed nu lekker gegeten daar, heel de stad rondgelopen, langs grachten met ook hier woonboten die volgens Joop daar in de Hippie-tijd daar waren aangelegd en hoe het er nu uitziet! We keken ons ogen uit. En ook hier ontbreekt de fietsboot niet; mooi zo'n hoop verroeste dingen bij elkaar. Daarna nog afzakkertje onder de Martinitoren. Toen naar onze gastvrouw terug, maar wisten de weg niet, Joop en ik dachten het te weten, helaas enkele rondjes gelopen en uiteindelijk nu bekaf in bed. Welterusten.

We hebben hier hele goede wifi van onze gastvrouw Froukje, dus Syllie, wat foto's geüpload. Ook bij gisteren. Leuk trouwens jullie reacties. Ook leuk om te lezen!

• 30 Juli 2013 - 18:13

Armando Van Den Dungen:

Ha die broer en Stephanie.
    Zoals ik hier zie schiet de 'reis' al goed op.
    Juliie zijn nu al half Nederland door. En dat is een mooie prestatie.
    Ik vraag me wel af wie er het meest op kop rijd?
    Aan de foto's hier bij waarbenjenu.nl zie ik ook dat jullie de wereld (Nederland) nog al eens op z'n kop zetten, dat jullie daar nog puf voor hebben na een lange fietstocht. Nog veel rijplezier met de Ronde van Nederland, wij zouden ook wel willen maar onze vakantie zit er op en onze fietsen staan in Spanje. Ik ga nu voor jullie nog wel een gebedje op zeggen i.s.m. onze vakantieheilige 'San Miguel'.

Groeten uit Uden
    Armando, Carin, Lisa, Robin

• 30 Juli 2013 - 21:47

An:

Ha vrolijke fietsers! Ja, Groningen is gezellig he? Vele leuke cafeetjes en restaurantjes. Mooie foto's hebben jullie ook. Alleen ... ik krijg zo'n pijn in m'n nek ;) Groetjes, An&Jos.