Dag 16 Horst a/d Maas - Thorn: 70 km - Reisverslag uit Kelpen-Oler, Nederland van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu Dag 16 Horst a/d Maas - Thorn: 70 km - Reisverslag uit Kelpen-Oler, Nederland van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu

Dag 16 Horst a/d Maas - Thorn: 70 km

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Joop en Stephanie

06 Augustus 2013 | Nederland, Kelpen-Oler

Vanochtend eerst nog een uitgebreide fotoreportage van het museum gemaakt, daarna vertrokken we met perfect fietsweertje, 24 graden en flauw zonnetje richting Thorn. Eerst Venlo door, viel niet tegen. We moesten hier de Maas over maar de brug was afgesloten en alle fietsers moesten daarover met maar 1 pontje en daar werden die Limburgers niet vrolijk van. Nu komen wij hier niet iedere dag dus wij vonden het niet erg een rondje te wachten, maar aan de andere kant stond me toch een rij, ik moest gewoon lachen en riep ' oe Joop moet je kijken die rij mensen'. Mensen vonden het duidelijk niet leuk, stonden wel zo zuur te kijken, de enige in de rij die reageerde was Alex Kooijmans, de makelaar uit Schijndel! We fietsen de hele tijd langs de Maas, op dijken en uiterwaarden en genieten van terrasjes met Limburgse vlaai. Roermond heeft een schitterende binnenstad met heel veel gezellige terrasjes, ook aan de Maaskade. Witte stadje Thorn bezichtigd, en net daarboven camping genomen. Het was kermis in het dorp, even overheen gelopen, maar was nie veul, hapje gegeten en door naar het café vlak bij de camping waar een band zou optreden. Was me toch gezellig! Leek wel vinylavond bij De Hopbel, met bandleden staan buurten, hebben in een ver verleden in Schijndel in 't Grifke opgetreden en een bandlid kende Toos poeierdoos nog! Haha. Was keigezellige avond en om 02.00 uur rollen we onze tent in. Is het wel onze tent?

Helaas is de fotoruimte op, maar ga zeker fotoboek maken.
Morgenavond zijn we weer thuis...denken we.

• 07 Augustus 2013 - 21:31

An:

Zal Alex leuk vinden ...! Zijn broer Bas is de makelaar haha!