Dag 14 Laag-Soeren - Groesbeek: 88 km - Reisverslag uit Laag-Soeren, Nederland van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu Dag 14 Laag-Soeren - Groesbeek: 88 km - Reisverslag uit Laag-Soeren, Nederland van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu

Dag 14 Laag-Soeren - Groesbeek: 88 km

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Joop en Stephanie

04 Augustus 2013 | Nederland, Laag-Soeren

Laat vertrokken deze ochtend, pas om 10.00 uur. Dat we gisteren geen camping konden vinden, had een stel dat hun elektrische fietsen wilden uitproberen ons ernaartoe gebracht. Maar nu dus terug op de route komen. Met een omweg lukte dat en al snel zaten we in prachtig bosgebied, de Onzalige Bosschen, en als je denk het kan niet mooier meer, jawel hoor. Hele strakke, heuvelachtige slingerpaadjes door een hoog groen bos met allemaal grote varens langs het pad. Handig als je motor hebt gereden, want omdat je zo snel gaat, dat je de volgende heuvel niet ophoog hoeft te trappen en vele bochtenwerk moet je wel met je heupen werken. Joop is daar iets handiger in; ik mistte een keer op een haar na paaltje met sloot, maar leuk! Dan via schitterend landgoed Rozendaal richting Arnhem, we komen binnen via een helling, flink trappen hier, maar je wordt niet moe omdat hier wel zoveel te zien; ook hier zit de LF route precies goed. We zien Arnhem, met in ' Amsterdamse school' stijl gebouwen, de statige herenhuizen in hellende straten, panden in Jugendstil, mooi, mooi, mooi! De skyline van Arnhem is perfect ais we langs de Nederrijn naar Huissen fietsen. We komen hier in het rivierengebied en als je van fietsen houdt zou ik zeggen, hier moet je geweest zijn. We genieten van de oversteken met veren en pontjes, de brede Rijn waar containerschepen op varen, oude steenfabrieken met van die oude schoorstenen, de Millingerwaard. Pauze bij de Millinger theetuin. Entree € 5,-, waarom? Toen we binnen waren wisten we wel waarom, een onverwachts mooie Engelse tuin, die natuurlijk onderhouden moet worden. Heel gezellig plekje die theetuin. Via de Gelderse Poort en de vogelrijke Ooijpolder fietsen we langs de Waalkade uit richting Groesbeek. Door Heumensoord belanden we uiteindelijk op een natuurcamping van Staatsbosbeheer. Haha hebben we ook weer meegemaakt. Je kiest een plekje in het bos uit, vult een registratieformulier in zet je tent op, we zitten gewoon midden het bos. Er is een hok met wonder boven wonder schone toiletten en goede douches. En 's morgens sta je met het krieken van de dag op met zingende vogeltjes om je heen.