Dag 28 Carrion de los Condes - Mansilla op km 2058 - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu Dag 28 Carrion de los Condes - Mansilla op km 2058 - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu

Dag 28 Carrion de los Condes - Mansilla op km 2058

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Joop en Stephanie

13 Juni 2014 | Spanje, Mansilla de las Mulas

Om half acht fietsen we Carrion de los Condes weer uit. Het wordt vandaag weer een warme dag dus heerlijk fietsen zo vroeg. De eerst 12 km fietsen we op een grindpad en langzaam voel ik mijn band leeglopen, jawel die is lek. Joop had gelukkig gisteren een nieuwe binnenland gekocht dus de fiets gaat op z'n kant en wisselen maar. Muggen vinden ons een heerlijk hapje in die hitte (als we al niet lek waren gestoken op de camping). Drie Spaanse jongens op mountainbikes komen voorbij en vragen of we hulp nodig hebben. Zelfs een stel wandelaars. Even later staan de mountainbikers zelf met een lekke band. Geen fijn pad om te fietsen, ook omdat je gewoon moet zigzaggen tussen de wandelaars.

Verder over de hoogvlakte, de Meseta, met veel zon, weinig wind en vaak geen huis of gebouw te zien, alleen graan, graan en nog eens graan. De bergen zien we wel al in de verte liggen. Soms een dorpje met vervallen huizen en wegen zonder asfalt en terrasjes pal in de zon. Toch valt het fietsen mee, omdat je altijd wel een beetje wind hebt, dus het gaat goed. In Sahagun komen we Fenna en Philippe tegen die we eerder in Estellla zagen, ik schrijf op Willem zijn blog dat we daar op terras zitten, maar helaas, reactie wordt op een of andere manier niet geplaatst zie ik later. Vanavond is het in Sahagun stierenrennen maar wij fietsen verder tot Mansilla waar we om 15.00 uur aankomen. Ik zie een keileuke Albergue maar als Joop de boel gaat inspecteren gaat hij dat echt niet doen. Ik wil dat een keer proberen maar Joop ziet dat echt niet zitten.

We vinden een hostel, prima tweepersoonskamer, leuk ingericht.
Comer acht uur en voetbal negen uur wordt er gezegd. Prima. Wij zijn de enige gasten dus we zien wel. Eerst siësta en we worden om half zes wakker, zelfs dan het is nog heet. Gisteren bleek het 41 graden te zijn geweest, nu zal het ietsje minder zijn maar goed. Stadje bekeken, samen Sangria gedronken en op naar het voetbal. Er zitten alleen Spanjaarden! Familie van de eigenaar is er ook, iedereen settelt zich voor de TV, opa zit met de kleine te knuffelen, di mama in schort kookt het eten.
Als er door Spanje wordt gescoord maakt een Spanjaard een vreugdedansje rond een boom, maar als die goal wordt afgekeurd is het terras te klein. Ze zijn heel enthousiast, wij ook als we met 5-1 winnen. Leuke avondje met Spaanse taferelen.

Nog 400 km te gaan. En idd Jopie, we gaan plannen dat we bij de klim van Cruze de Ferro en de Cebreiro vroeg in plaatsjes vlak daarvoor aankomen, zodat we volgende dag daar heel vroeg aan kunnen beginnen. Hebben we ook zo gedaan vlak voor de Pyreneeën en was goed bevallen. Eerst maar eens Leon bezoeken.

• 14 Juni 2014 - 08:00

Ron En Francoise:

Hoi Joop en Steef, wat een voetbal avondje he, en hoe leuk omdat tussen de Spanjaarden mee te maken.
    De laatste loodjes, ik hoop dat het gezegde voor jullie niet geld.
    Xxx tot snel

• 14 Juni 2014 - 09:39

Annelies Sanders:

Hoi Joop en Stephanie, hij gaat lekker is het niet? Nog 400 km te gaan, een peuleschilletje voor jullie toch???
    Moet fantastisch zijn geweest om tussen de spanjaarden voetbal te kijken en ze afgedroogd te zien worden door de nederlanders, jullie hebben vast zitten glimmen van trots. Zet hem op voor die laatste paar honderd kilometers, jullie gaan het redden..... En Steef, als je ooit je baan zou kwijt raken, je kunt zo aan de slag als reisverslaggeefster, je doet het geweldig goed.
    Toi toi toi van ons.
    Arno en Annelies

• 14 Juni 2014 - 12:41

An&Jos:

Die albergue zag er wel heerlijk rustiek uit! Maar als de man niet wil ...

• 14 Juni 2014 - 12:49

Hans En Marja:

Hi Joop en Stephanie
    Wat gaan jullie goed zeg! Super om te lezen wat jullie allemaal meemaken!
    Suc6 voor de laatste etappes!

Adios
    Hans en Marja

• 14 Juni 2014 - 12:58

Ans En Frans:

OLA
    Wat gaan jullie lekker. Goede keuze dat je cruz de ferro gaat fietsen. Mag je niet missen. Sommige pelgrims ervaren daar het hoogtepunt van hun reis. Jullie zijn al aardig ingeburgerd in de Spaanse hitte. Het traject, waar je nu in terecht komt, vonden wij beiden het meest bijzondere. Vooral de laatste dag , dat je op de vreugdeberg, ineens de kathedraal ziet opdoemen in de verte... Geniet van elke kilometer, het aftellen gaat nu zo snel.. Voor je het weet ben je in Santiago.
    Lieve groetjes
    ps, Frans zit al een half uurtje op de hometrainer. Maandag gaat het gips van zijn arm en kijken we of we toch naar Alpe d,Huez kunnen gaan om Harold aan te moedigen.

Bon camino, Frans en Ans

• 14 Juni 2014 - 14:25

Leon En Thea:

Jullie gaan heel fantastisch. En wat ik er van begrijp schiet het ook goed op. En inderdaad de verslagen zijn heel mooi te lezen. De stad Leon is een mooie stad, de naam alleen al... Wat ik een beetje raar vind is dat de fietsers op hetzelfde pad rijden als de wandelaars, waarschijnlijk is er geen alternatief. Voor de rest niets dan lof voor jullie prestatie en zet 'm op voor het laatste stuk.

Hasta la Vista, Leon en Thea

• 14 Juni 2014 - 14:26

Willem:

Hoi Stephanie en Joop, Ik heb net ingecheckt bij hotel Paris in het centrum van Leon. Prima plekje. Zou leuk zijn om jullie tegen te komen. Het plaatsen van een reactie op mijn blog is inderdaad wat lastig, maar mailen kan ook natuurlijk, je hebt m'n mailadres :-)