Dag 32 Cacabelos - Alto do Poio op km 2287 - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu Dag 32 Cacabelos - Alto do Poio op km 2287 - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu

Dag 32 Cacabelos - Alto do Poio op km 2287

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Joop en Stephanie

17 Juni 2014 | Spanje, Tríacastela

Gisterenavond op de camping met broer en zus die er ook weer waren, en een Nederlands stel, waarvan de man 2x de Camino had gefietst, wezen eten, dus weer verhalen genoeg. Was gezellig met hele lekkere grote pan echte Spaanse Paella.

Vandaag hebben we de beklimming van de Cebreiro en de Poio voor de boeg. Zonder ontbijt want op de camping is gewoon niks en het plaatselijk café is nog gesloten. Dan valt de klim naar Villafranca niet mee, maar als Joop even later boven staat te wachten heeft hij een fantastisch eettentje gevonden en roept. And Joanne if you read this, you would really love this place. If you are gonna walk the Camino next year, you can't miss this lovely spot. Good desayundas, the right furniture, and that jazz music in the morning! Just great. There were two women from Oregon who walked the Camino and we had breakfast together. We shared our experiencences during the Camino, and we came to the to conclusion that we are greatfull that we may and can do the Camino. We hughed eachother when we left. That does the Caminio to you.

Aangekomen in Villafranca pakken we weer een terrasje, want het is een mooie stad met een prachtig plein, nauwe staatjes en weer een kasteel. Zat te zien hier. Verder met de beklimming van eerst de Cebreiro, mooi, mooi, mooi. De vergezichten zijn weer ongelofelijk, en wij vinden de viaducten die steeds hoger worden fascinerend. Eerst fietsen we er ver onder en een uur of twee later er ver boven! Wat is klimmen met de fiets toch mooi, en het gaat zo bijna vanzelf. Bijna, wat het deze klim is pittig en valt te vergelijken met de Roelandpas, maar jeetje wat is het hier mooi. Eerst dus de Cebeiro, stukkie dalen en dan volgt Alto San Roque, met op de top in de hoogte een groot Pelgrimsbeeld en als toetje de klim naar Alto do Poio. Machtig mooi om te doen en we besluiten op de top van de Poio een Albergue te nemen om van al dit moois nog even te genieten!

• 18 Juni 2014 - 08:40

Ron Francoise:

Hoi toppertjes
    Succes vandaag , en wat een mooie foto's van de zons ondergang xxxx

• 18 Juni 2014 - 18:31

Willem:

Hoi S en J,

Verdorie, jullie liggen een dag voor op me :-) Ik ben maandag in Rabanal
    geweest na vertrek uit Leon (heb geslapen op het kampeerterreintje bij de
    albergue). Gisteren heb ik zo'n 60 kilometer gefietst, de klim naar het cruz
    heb ik letterlijk fluitend genomen. Mij kennende weet je dat het niet erg
    snel ging. Vandaag ben ik na 25 km. gestopt aan de voet van de laatste grote
    klim. Ik denk dat we elkaar in Santiago nog wel tegen gaan komen. Goeie rit!

Groeten,
    Willem

• 18 Juni 2014 - 18:50

An&Jos:

En alweer een superdag! Zomaar eventjes die prachtige bergen over ... geweldig!