Dag 12 De Pollen - Haaksbergen: 80 km - Reisverslag uit Haaksbergen, Nederland van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu Dag 12 De Pollen - Haaksbergen: 80 km - Reisverslag uit Haaksbergen, Nederland van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu

Dag 12 De Pollen - Haaksbergen: 80 km

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Joop en Stephanie

02 Augustus 2013 | Nederland, Haaksbergen

Vandaag was een heel aparte, hete dag. In De Bilt werd met 36,8 graden de heetste dag sinds 1944 genoteerd, hier lijkt het wel 40 graden en wij zitten de hele dag op de fiets. We zouden eigenlijk niet zoveel fietsen vandaag, maar er zijn soms omstandigheden waardoor het gewoon niet uitkomt om te stoppen en in dit geval was dat o.a. dat Enschede op de middag op onze route lag. Maar wederom - het wordt saai - door prachtig gebied gefietst. Hier is het niet meer vlak. Soms heuveltjes, maar vaker wat langere beklimmingen. Ootmarsem is een schitterend authentiek dorp, we fietsen door een landschap met hele tijd afwisseling van bolronde akkertjes, weilanden, stukjes bos die ook hier weer hun eigen geur hebben (we zeggen regelmatig hmmm wat ruikt het hier lekker), door slingerende beken, verspreid gelegen tussen van die karakteristieke boerderijen, oftewel in Twente genoemd Kampenlandschappen. We zagen ook overal van die typische houtwallen. In Denekamp hebben we de watermolen bezichtigd. Hier houden we van, vonden we ook al zo mooi toen we destijds bij de jachthondenproef met onze Lucca in Haaksbergen (ook hele oude watermolen) waren. Verderop het Lutterzand met zandafgravingen waar gewoon iedereen rondom het water was te vinden en toen kreeg ik wel even een klein dipje. Toen kwam dus Enschede en dat is gewoon een grote stad, daarna geen camping te vinden, terwijl ik snakte maar een camping met zwembad in deze hitte! Joop had dat wel in de gaten dus deed zijn uiterste best voor alles, maar ik was het gewoon even beu. Nog een halve bidon met zowat kokend water erin, de drie liter die we 's morgens hadden meegenomen was op, verschillende terrasjes gezeten en gedronken en nu even niks. Best veel in de blakende zon fietsen en bovendien had ik het idee dat mijn rechtervoet in de fik stond (zonkant). Moesten omrijden en dus afwijken van de route en toen was de boerencamping wel het laatste wat ik zocht!! Hoe veranderlijk is de mens...maar... deze camping maakte de dag weer helemaal goed. Echt geweldige mensen, was eigenlijk vol maar mochten bij iemand in de schaduw onze tent opzetten, want die zagen wel dat de nood hoog was, tips voor lekker eten bij Captain Jack, bleek op geweldige locatie te zitten, lekker gegeten, heerlijke rosé, koffie met borreltje, nog een paar rosé'tjes tot we (vooral ik) helemaal waren bijgekomen. Supergezellige avond gehad. Het heeft niet veel nodig als je hele dag intensief bezig bent en met veel lol naar 'huis' gefietst. Drank maakt meer kapot dan je lief is, maar in dit geval maakt het veel goed, haha!'

• 03 Augustus 2013 - 18:24

Syllie:

Hoi Steef en Joop, toch even reageren op jullie geweldige fietstocht en de verslagen. Steef je had reporter moeten worden!!! Kan altijd nog....
    Geweldig beschreven, je ups en downs, genieten om te lezen. Herkenbaar, vol humor en zo duidelijk.
    Het gaat jullie goed, hier in het Brabantse Schijndel is het lekker weer, pilsje staat koud. Snel tot ziens!
    Groetjes en houdoe....

• 03 Augustus 2013 - 19:03

An:

Och errum!! Als je Joop toch niet had! En "met mate" drank maakt wel alles goed, dus. Als je de volgende dag maar weer lekker kunt fietsen, toch?