Dag 18 Yzosse - Larceveau op km 1524 - Reisverslag uit Larceveau-Arros-Cibits, Frankrijk van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu Dag 18 Yzosse - Larceveau op km 1524 - Reisverslag uit Larceveau-Arros-Cibits, Frankrijk van Joop en Stephanie Breugel - WaarBenJij.nu

Dag 18 Yzosse - Larceveau op km 1524

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Joop en Stephanie

03 Juni 2014 | Frankrijk, Larceveau-Arros-Cibits

Grappig dat we enkele volgers hebben, leuke reacties iedere keer!


Vandaag dus de eerst aanzet naar de Pyreneeën. Vandaar al vroeg op vanochtend, het is mooi als de zon opkomt en er lopen kippen rond je tent. Wat scheelt het veel met meer dan 5 kilo gewicht minder. Joop zegt' doe er bij mij nog maar wat zwaarder spullen in als je wilt'. Das heel lief, maar ik heb geen hele zware dingen meer dus laat ik het zo. De beklimmingen beginnen eerder dan verwacht. Het gaat prima en we blijven steeds bij elkaar, en langzaam stijgen we in hoogte. Ik ga heel gemakkelijk naar boven. Klein verzet en voordeel van 3x in de week spinnen. Joop doet zijn duim omhoog en vraagt zich af hoe dat kan. We maken er een grapje over. Gisterenavond had ik een spinaziesalade, gemaakt, krachtvoer toch? + ik denk bij mezelf: in het boekje staat dat je deze tocht ook met kinderen kunt maken, dus waarom ik niet. 'Aha' zegt Joop 'het ligt psychisch'. Maar het is prachtig fietsen hier, er komen steeds hogere bergen in zicht. Op 65 km beginnen we met zoeken naar een slaapplek, hebben er zojuist helaas voorbij gefietst en nu weer even niets. Als we op een kruispunt staat te overleggen komt en ineens een kudde schapen de weg oplopen, zonder herder! Auto's moeten flink op de rem en wij staan verbaasd te kijken. Blijkt de schapenherder er in de auto er achteraan te rijden! Mooi om te zien. Er blijkt in een volgend dorpje een hotel te zitten met restaurant. Perfect want we hebben geen eten bij, daar gaan we echt niet mee omhoog sjouwen. Prima hotel en eten. Joop en ik hebben 2x 2-persoonskamers met in het midden de badkamer. Kunnen we kiezen, haha.

Morgen nog 20 km naar St. Jean Pied de Port en donderdag over via Roncevalles. Benieuwd hoe dat zal gaan...

  • 04 Juni 2014 - 08:16

    Ron En Francoise:

    Goede morgen, ik zeg goed bezig Steef, en Joop natuurlijk ook.
    Ja ook wij horen bij de volgers, ha ha
    Succes en dikke kussen uit Schijndel

  • 04 Juni 2014 - 08:53

    Mariska:

    Hey overbuurtjes, ook ik wacht iedere dag op jullie verslag. Vind het erg leuk om te lezen. In gedachte fiets ik dan mee. (Gelukkig alleen in gedachte,want ik zou het nooit volhouden op zo'n klein fietszadeltje ;-). Wat maken jullie toch leuke dingen mee! Dit vergeet je nooit meer. Superknap van jullie!!! Tot morgen maar weer! Groetjes Thomas,Mariska en kids.

  • 04 Juni 2014 - 09:54

    Bas En Tessa:

    Hoi Joop en Stephanie,

    Veel succes vandaag en vooral veel genieten van de komende etappes.

    Het zicht op Pamplona vanuit de bergen staat me nog altijd bij 18 jaar later.
    Dus rustig aan met dalen en geniet er van!

    Succes,
    De overburen.

  • 04 Juni 2014 - 16:35

    Christel:

    Hoi Joop en Stephanie,
    Wat zijn jullie goed bezig zeg! Ik vind het reuze knap zeg, dat jullie dat kunnen en met zo'n enthousiasme. Heb je geen baaldagen? Hartstikke leuk om te lezen. Heel veel succes en vooral geniet ervan.
    Groetjes Christel en Addy.

  • 04 Juni 2014 - 17:01

    Martin En Riet Van Den Brandt.:

    Hallo Joop en Stephanie,

    Beter laat dan nooit! Gisteren voegen wij ons af hoe het met jullie zou gaan?!?!

    Geweldig te horen dat het tot zover goed is gegaan. Dit geeft moet en motivatie om jullie weg te vervolgen.
    Wij zijn enkele jaren geleden ook in Santiago geweest. Niet op de fiets maar tijdens een rondreis door Portugal en Noord Spanje. Wij hebben toen de pelgrimsmis bijgewoond. Nu zijn wij niet zo gelovig maar toch was dit indrukwekkend. Wij hebben toen ook genoten van de wandelaars en fietsers die er op die dag aankwamen. Ik heb toen op verzoek van die mensen veel foto's gemaakt. "Tranen vloeiden, fietsen vlogen door de lucht".

    Leuk om te lezen dat jullie toch wel bijzondere dingen meemaken.

    Wij wensen jullie alle succes de komende dagen en zullen jullie volgen.

    Tot nu toe al een geweldige prestatie!

    Hartelijke groeten van Riet en Martin.



  • 04 Juni 2014 - 17:08

    Yvonne En Henk:

    Dag Joop en Steef

    Ook wij genieten dagelijks van jullie reisverslag, het is al vaste prik na het werk een kopje koffie en dan jullie verslag lezen.
    Yvonne klaagt al over aandacht ( moet ik soms ook gaan fietsen).
    Wij gaan dit jaar trouwens niet naar Frankrijk want na al jullie verslagen en foto's hebben we het idee dat we alles al gezien en gedaan hebben.
    Succes met de komende bergetappes en nog veel plezier toegewenst.

    Groetjes Henk en Yvonne

  • 04 Juni 2014 - 18:53

    An&Jos:

    Hoi Popeye, da's mooi geregeld, zo'n suite; nu kan er fijn een nachtje onbekommerd worden gesnurkt ;)

  • 04 Juni 2014 - 19:18

    Henk En Ria:

    Hey Joop en Stephanie.

    De kop is van de bergen af als we het zo bekijken. Hopelijk gaat de volgende etappe ook goed.
    Het is keiknap hoor van jullie en mooi om over die gezellige ontmoetingen te lezen in de vorige verslagen.
    Ik zit weer ''bovenop'' het hout Joop, alles komt goed.
    En Stephanie: lekker door blijven schrijven, gaat je goed af!

    Hartelijke groeten,

    Henk en Ria

  • 04 Juni 2014 - 20:43

    John Kuypers:

    Love everything you're doing Joop and Steph. You're at the starting point of where Joanne wants to do the walk. How nice that we get to see it in advance, especially since I cannot walk it myself! (I'm hoping she'll want to cycle it instead). God bless this next stage of your trip! :-) John

  • 04 Juni 2014 - 21:05

    Ellen:

    Hallo buurtjes
    Het is kei knap hoe jullie dit doen en ik vind het leuk om jullie zo te volgen al zal ik
    zelf zover niet komen.
    Blijf het verslag maar maken dan geniet ik er ook van .

    Groetjes Ellen

  • 04 Juni 2014 - 21:42

    Frans En Ans:

    He pelegrinos

    spanje bereikt. Geweldig. Het prachtig vestingstadje jean pied de port is woensdag jullie onderkomen. Kijk maar eens goed rond. Overal zie je schelpen op de deuren. Vroeger zat hier een dame s
    die elke pelgrim begroette, helaas is deze overleden. Het was een pracht vrouw.
    Donderdag wordt stevigklimmen, Ondertussen gaat je dit heel goed af Stephanie. Boven aangekomen, is het genieten van prachtiguitzicht. En niet tevergeten de voldoening!
    Ik ben stik jaloers op jullie. Ik zou zo weer terugwillen. Geniet... niet met mate... maar volop...
    BON CAMINO frans en ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop en Stephanie

Wij willen mei 2014 de Camino fietsen, dus van Schijndel naar Santiago de Compostela. Ter voorbereiding hierop fietsen we in de zomer van 2013 Rondje Nederland.

Actief sinds 21 Juli 2013
Verslag gelezen: 730
Totaal aantal bezoekers 33362

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 27 Juni 2014

De Camino naar Santiago de Compostela

22 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

De Ronde van Nederland

Landen bezocht: